Is een iPhone app nu echt een meerwaarde voor een website?

Ik bedoel de meeste telefoons / tablet kunnen gewoon een hele website goed laden. Het is toch niet nodig om dan nog apps overal voor te maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GV, dit vraag ik me ook al geruime tijd (een paar dagen...) af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien in sommige gevallen wel.
In dit geval dus zeker niet.

Het beste antwoord

Voor de gebruiker van die app: dat weet ik niet.

Maar jouw vraag is naar de meerwaarde voor de website.

In sommige gevallen is die er misschien wel.
Het is gebleken dat er ontzettend veel bezoekers extra naar die website worden getrokken.
Als dat een doel op zich is, oke.

Voor een serieuze kennissite, zoals de bedoeling van GV was,
is het een ramp gebleken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee maar de meeste Apps hebben extra futures
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede app is afgesteld op het apparaat en werkt dus ook makkelijker dan de website. Dit geeft dus een meerwaarde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf de app even geprobeerd via mijn iPod Touch, maar de mobiele versie van de website van goeie vraag vind ik beter werken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het echt extra opties bied, kan het handig zijn om een app te maken. Momenteel is dit niet zo voor de Goeie Vraag app, deze heeft minder functies.
Kimath
13 jaar geleden
Misschien zijn niet alle Apps voor een website meerwaarde, maar veel Apps wel, zoals bijv. die van Nu.nl, daarmee heb je met de App toch meer overzicht en meer mogelijkheden, zoals filters e.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een app op een iPhone is natuurlijk beter dan een site laden op hetzelfde schermpje, dat werkt veel minder goed. Je bent voortdurend bezig aan het in en uitzoomen en scrollen.

Daarentegen is een iPhone app eigenlijk alleen bedoeld om een website sec onderweg (!) te benaderen. Iedereen met een iPhone heeft namelijk ook een computer, omdat de iPhone nou eenmaal afhankelijk is van iTunes. (Ik probeer me tegelijkertijd een beetje in de gedachtenwereld van Sanoma te verplaatsen wat betreft de motivatie achter de app...)
Een groot mankement is dan de manier van uitdrukken, onderweg gaat dat nou eenmaal niet zo gemakkelijk met dat kleine toetsenbordje op dat touchscreen. En de situaties onderweg laten ook niet echt toe om een gedegen verhaal op te schrijven. Dan kan het onderweg ook nog hectisch zijn of op één of andere manier de situatie ongeschikt te zijn om aan een kennisdatabase écht iets zinnigs bij te dragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als toelichting op mijn antwoord, gaat dan een beetje te ver van de rode draad af dus vandaar hier: Maar volgens mij gaat het daar bij deze vraag niet alleen om... Ik heb ook een uitgesproken mening over dit onderwerp en die moet ik hier vooral niet direct uitgebreid gaan neerzetten, heb geen idee waar wel. Wordt er ook ergens een zinnige discussie over dit onderwerp gevoerd waar aan kan worden deelgenomen? (dus op een andere site/forum?)
Bij veel sites is het wel handig en je kan sneller openen