wat doet het programma .NET Framework ?

Ik was mijn pc even aan het opschonen en kwam dit nogal zware programma tegen en vroeg mij af of ik het nodig heb of dat ik het er af kan gooien.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
12.5K

Antwoorden (4)

JA dat heb je zeker nog nodig!! .net framework is een applicatieframework van microsoft waar allerlei andere programmas aan verbonden zijn!

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/.NET?wasRedirected=true
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
.NET is een applicatieframework ten behoeve van de naadloze samenwerking van applicaties en bibliotheken geschreven in verschillende programmeertalen. Het is ontwikkeld door Microsoft. .NET is volledig beschreven in vrij toegankelijke ECMS-standaarden, en is daarmee niet alleen beschikbaar voor Microsoft-toepassingen.

Toegevoegd na 34 seconden:
Het .NET framework moet niet verward worden met de domeinnaam .net.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het beter niet van je PC af gooien.

.Net framework regelt achter de schermen van alles wat met je internet te maken heeft. Allerlei functionaliteit die ergens in de achtergrond gebruik maakt van internet, interoperabiliteit, databases, verbindingen, services, gebruikt daarvoor .Net framework (dotnet-framework). Het is een Windows-component.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het .Net Framework is een ontwikkelomgeving én de compiler voor .Net programmeertalen

Programmeertalen als C# en Visual Basic.Net worden ge(pre)compileerd naar een (min of meer universele) tussen taal, Msil. Deze programma’s worden vervolgens bij uitvoering door de Common Language Runtime uitgevoerd, maar door deze eerst, ‘just in time’, gecompileerd naar een voor de host begrijpelijk geheel.

Je begrijpt dat voor de goede werking van allerlei moderne programma’s het .Net Framework onontbeerlijk is.

Mooi laten staan, dus…
rose