waarom dempt mijn microfoon als er geluid uit mijn speakers komt?

als ik opneem met Xsplit en ik heb in-game geluid aan en ondertussen praat in mijn microfoon hoor je dat geluid van de game en mijn stem dempt en als er geen game-geluid is hoor je mij gwn prate

het ligt niet aan me microfoon want het is ook zo met de ingebouwde microfoon

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lijkt me eerder iets met de instellingen in de software (ken het niet).
Zou iets van een ducking techniek moeten zijn (met een treshold) zodat juist de game geluid dempt als jij spreekt.

Het beste antwoord

Zoiets heet echo onderdrukking
Hierdoor word er geen/minder geluid opgenomen uit je speakers
Dit valt aan te passen in je configuratie scherm > hardware > microfoon
Succes ;)