Hoe kan ik de naam van 'mijn computer' veranderen?

Bij installatie van mijn laptop (windows 7) heb ik een typefoutje gemaakt. Dit vind ik nogal storend. Kan ik deze naam achteraf alsnog veranderen?
Alvast mijn dank voor jullie antwoorden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
25.6K

Het beste antwoord

Dat moet toch niet zo moeilijk zijn om aan te passen. Ik gebruik zelf geen Windows 7, maar in Vista is het een kwestie van een rechter muisklik op 'Computer', vervolgens 'Eigenschappen' kiezen (als het goed is kom je in een venster waar je de computernaam ziet staan) en tenslotte de knop 'Instellingen wijzigen' aanklikken.
Dat zal in Windows 7 toch niet veel anders zijn lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ga naar Configuratiescherm - systeem en beveiliging.

Klik onder Systeem op "De naam van deze computer weergeven".

Klik onder het kopje "Instellingen voor computernaam, domein en werkgroep" op Instellingen wijzigen.

klik in dit scherm op Wijzigen om de computernaam aan te passen.
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi bamibal,
Het is ten dele gewijzigd. Bij het zoeken naar een netwerk geeft hij de gewijzigde naam wel aan. Maar als ik op START druk blijft hij de verkeerde naam aangeven.
Vreemd?, of doe ik iets toch niet goed?