Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

geluid editten bijv. stem lager maken van een filmpje. Dus niet met audacity ofzo. Maar een bewerkings progamma waarin je het geluid kan editten :hoe?

geluid editten bijv. stem lager maken van een filmpje. Dus niet met audacity ofzo. Maar een bewerkings progamma waarin je het geluid kan editten maar hoe??? Ik heb een filmpje maar ik wil mijn stem veranderen. hoe kan dat zonder de audio eruit te halen???

Toegevoegd na 13 uur:
xixi. Het is een avi file. Daarin wil ik het geluid bewerken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als het om een audio file gaat, bv stem + achtergrond geluid, dan wordt het een moeilijke klus.
Als je stem als aparte audio file is opgenomen, kun je gebruik maken van effecten in programma's de zogenaamde plugins.
Effecten voor een lagere stem zijn pitchshifter (naam zegt het als, wijzigen van de toonhoogte) of bv een octaver.

Verder kun je met bv wavelab of zoiets als soundforce etc de toonhoogte van je audio file ook makkelijk aanpassen.

Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding