Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg je 'gevoelige' lijnen met Photoshop zonder tablet?

Ik wil met dit soort lijnen tekenen in Photoshop, maar ik heb geen 'gevoelig tablet'. Is het dan toch mogelijk om dit soort lijnen te maken? Flash doet het automatisch dus dan moet Photoshop het ook wel kunnen lijkt me.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
710

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit kan niet in Photoshop. Photoshop werkt in pixels, wat wil zeggen dat het ieder puntje dat jij zet onthoud zoals jij deze tekent. Je moet het een beetje zien als een soort schilderij waar je alle vormen zelf zult moeten tekenen.

Flash is een vector programma; je werkt niet met pixels, maar met vectoren. Dit houdt in dat het programma de coordinaten/grootte/hoeken/curves van de vormen onthoud. Deze vormen kun je dan heel makkelijk groter of kleiner maken, of veranderen.

Dus simpel gezegd: als jij een tekening maakt in Photoshop dan registreert het precies elke beweging die jij maakt, flash daarentegen Flash volgt je bewegingen en maakt er dan een mooie vorm van.

Adobe heeft ook een programma dat in vectoren werkt, deze heet Adobe Illustrator.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Probeer de Brush-tool of de Pen-tool te gebruiken, voor de brush-tool moet je een erg vaste hand hebben om mooie lijnen te maken (met je muis)

Met de pen-tool is dit een stuk makkelijker, maar voordat je de pen-tool een beetje onder die knie hebt moet je wel een beetje oefenen. (Je kan ook vast wel tutorials enzo vinden als je een beetje google'd)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding