Simpele uitleg over hoe ik een webcam kan laten draaien op mijn systeem.

Ik heb Linux, ubuntu 10.04 als besturingssysteem.
Het schijnt een hele toer te zijn om een webcam te laten draaien omdat er geen programmaatjes voor zijn gemaakt.

Het zou voor mij een uitkomst zijn omdat mijn moeder in een andere provincie woont en ze graag wel eens de kinderen wil zien. Wie kan mij op een simpele manier
aanwijzingen geven om het een webcam te laten draaien op mijn systeem?

Op het NL forum voor linux-gebruikers lachen ze me vierkant uit, daar zitten echte nerds (met alle respect) die echt niet zo even simpel iets uit leggen.
Een vriend van me helpt me met mijn PC maar die cam is hem ook nooit gelukt, die lui die werken met dit systeem hebben geen interesse in deze commerciële zaken.

Ik heb er ook windows naast gebruikt maar elke keer loopt dat vast, dat is niks voor mij. Ik deed eigenlijk puur cam en uitzending gemist op windows.
Op wine draai ik een stamboomsite die ik niet anders kan laten draaien.

goed, genoeg met de info denk ik..

Toegevoegd na 7 uur:
de webcam is een oud beestje maar op windows deed ie het een half jaar geleden nog prima..
trust spyc@m100

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Om welke camera (merk en type) gaat het? Sommigen doen het meteen in Ubuntu als je ze insteekt in je USB poort.