Is er een programma dat snel via zoeken en vervangen tekst in HTML, XML en javascript kan vervangen?

Ik wil in een Windows directory alle bestanden van het type .JS, .XML en .HTML in subdirectories doorzoeken en een bepaalde kleurcode, bijvoorbeeld #FFFFFF vervangen door een andere. Is hier een tool voor die het klusje snel kan klaren?

Er mag geen vreemde code aan worden toegevoegd. De bestanden betreffen een interne lokale database (file system) en het zou me uren werk besparen.

Ik werk met Windows 7.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
3K

Het beste antwoord

Ja, dat kan met Notepad++. Dat is een open source editor.
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt veelbelovend, echter nog geen hits gehad met de zoekopdracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lukt al beter, ik moet de hele string opgeven BgColor="#C0FFFF"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Notepad++ was precies wat ik zocht. Het was even spelen met de juiste string en heel handig dat je op bestandsextensie kunt selecteren. Dit heeft me toch zo'n 8 uur werk gescheeld. Het programma wil ik niet meer kwijt! Overigens alle bijdragen bedankt. Ze waren allen nuttig. Deze bracht me net iets meer op het juiste spoor.

Andere antwoorden (2)

Volgens mij kan dit met Notepad++, ik heb het in ieder geval wel eens met HTML gedaan, dus XML moet ook lukken, Javascript ben ik niet zeker van maar denk het wel ;-)
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik voor HTML, CSS, PHP en JS altijd UltraEdit. Als ik in meerdere bestanden hetzelfde wil laten vervangen, open ik eerst alle bestanden in UltraEdit.

Dan kan ik voor Ctrl + R kiezen. Bij "Find What" typ ik in wat ik vervangen wil hebben. Bij "Replace With" wat er voor in de plaats moet komen. En bij "Replace Where" kies ik voor "All Open Files". En dan klik ik op "Replace All".

Vervolgens ga ik naar File > Save All en klaar.