Is er een manier om mijn onopgeslagen tekening te bewaren nadat Photoshop is gecrasht?

Zojuist was ik nét klaar met een tekening in Photoshop toen het crashte. "Adobe Photoshop CS2 werkt niet meer", wordt er weergegeven. Nu moet ik uiteindelijk wel op het knopje "Programma afsluiten" klikken, maar voor ik dit doe wil ik heel graag weten of er misschien een manier is om mijn tekening (waar ik meerdere uren aan heb gewerkt) te redden. Alle suggesties zijn welkom...

Toegevoegd na 1 uur:
Misschien een heel stomme vraag, maar als ik nu Alt+F4 zou gebruiken voor dat meldingsvenster... Zou dan alleen dat venster sluiten of sluit PS dan ook meteen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enorm... Ik voel me ook heel stom dat ik het niet tussentijds heb opgeslagen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@NovemberGraye; is je photoshop nu helemaal bevroren, of kun je de melding nog wel naar beneden schuiven en het programma gebruiken? Die mazzel heb ik namelijk wel eens gehad. Wat je ook kunt proberen is via CTRL-Alt-Delete je taskmanager openen en daar je explorer.exe eens afsluiten en dan via je 'uitvoeren' optie in taakbeheer (commando: explorer.exe, dan enter) weer opnieuw opstarten. Zonder dat je Photoshop afsluit uiteraard. In heel zeldzame gevallen maakt je pc dan ook weer een stoot geheugen vrij, en komt Photoshop ook weer los.
Ik zet het er niet bij als antwoord, omdat je het echt als laatste kans moet proberen, want als het niet werkt, ben je het helemaal kwijt.... Sterkte/good luck in elk geval!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geejeetje, heel erg bedankt voor de tips!
Helaas, ik kan de melding wel verschuiven, maar Photoshop is onbruikbaar.
Je mag dit best als antwoord neerzetten hoor, dat is het tenslotte! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken je frustratie, dus ik ben met je mee gaan googlen. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je! Het is zo naar...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geejeetje, ik heb zojuist explorer.exe afgesloten en opnieuw opgestart, maar helaas, PS bleef er hetzelfde onder...

Het beste antwoord

Ik heb misschien iets voor je wat ook zou kunnen werken:
Een programma wat zichzelf 'Recovery Toolbox' noemt. Het is 'try before buy' dus als je echt wanhopig bent, zou je het kunnen proberen.

Ik raad je wel aan om eerst goed de website te lezen en te kijken of het wel wat voor je is, maar misschien heb je geluk en scheelt het je heel veel werk.

Toegevoegd na 4 minuten:
Voor wat ik heb gelezen, zou je hem gewoon kunnen afsluiten, en dan opnieuw opstarten, vervolgens kun je hem bij je 'laatstgeopende projecten' weer openen. Al dan niet met een paar afwijkingen en dergelijke, maar als niets meer helpt, en je hebt het lef, dan kun je op afsluiten drukken en dan opnieuw starten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na het lezen van de website had ik met goede hoop het programma geïnstalleerd. Toen wou ik het bestand openen, maar kwam ik erachter dat het een .tif is, en geen .psd... Recovery Toolbox opent alleen .psd... Zucht...
Wel een heel goed antwoord, bedankt! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grrr! Ik begin er nu zelf ook wat narrig van te worden. Zie je kans om dat .tifje op de een of andere manier te kopieren, desnoods naar een ander programma?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien het alleen geopend was in PS en niet was opgeslagen zie ik daar geen mogelijkheid toe...
Het originele bestand (de scan van de tekening voor ik het bewerkte in PS) heb ik geopend in een ander programma, maar helaas waren de bewerkingen daar niet in meegekomen. (Logisch, ik had het niet opgeslagen, maar het viel te proberen...)
Heb jij enig idee hoe ik dat dan zou kunnen doen?
Want PS is nog steeds bevroren - komt ook niet meer goed, geloof ik - dus weet ik niet hoe ik het naar een ander programma zou kunnen kopiëren... Heel erg bedankt voor het meeleven en -denken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Voor wat ik heb gelezen, zou je hem gewoon kunnen afsluiten, en dan opnieuw opstarten, vervolgens kun je hem bij je ‘laatstgeopende projecten’ weer openen. Al dan niet met een paar afwijkingen en dergelijke, maar als niets meer helpt, en je hebt het lef, dan kun je op afsluiten drukken en dan opnieuw starten." ...Ik heb het lef... Denk ik...
Ik probeer het gewoon. En anders begin ik gewoon weer van voor af aan... :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
...Dat wordt dus van voor af aan beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooh...Dat vind ik echt jammer om te horen. Ik hoop dat je in elk geval nog zin en inspiratie genoeg hebt om weer van voor af aan te beginnen.
Enne, als het je weer is gelukt, zien we het eindresultaat dan nog? Want wat je in je vraag liet zien, zag er erg goed uit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eindresultaat is wat minder dan de vorige keer, maar ik zal het bij de vraag zetten :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor al het meedenken!

Andere antwoorden (7)

Aangezien alle suggesties welkom zijn...

Het 'balkje' met de melding dat photoshop is vastgelopen helemaal in een hoek slepen, zodat je het niet meer ziet (of nauwelijks) En er dan een printscreen, of een foto van maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmmm, dat is echt niet fijn als je het krijgt maar het is echt aangeraden dat je tijdens het werken ook opslaat. Photoshop opnieuw installeren misschien helpt. Ik kreeg ook zo'n melding toen ik windows gebruikte en daarom ben ik overgestapt naar mac.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mac's kunnen ook vastlopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien wel ja, maar het is bij me nooit gebeurd.
Als je tekening al wel een bestandsnaam had dan zou hij in principe wel terug te vinden zijn maar er gaan dus wel de laatste bewerkingen verloren en dat kan alles zijn of de laatste bewerkingen vanaf het moment dat je het opende
dus als je in die uren dat je er aan werkte geen save hebt gedaan tja,... helaas
heb je ook geen automatische backup ??
Want veel anders dan afsluiten kun je dan niet
en vrees dat die bewerkingen allemaal verloren zijn

ook recuva zal niet helpen denk ik
capthavoc
13 jaar geleden
Ik zou eerst eens kijken bij de tijdelijke bestanden in de Photoshop werkruimte.(beeld instellen op thumb nails)
Als het Photoshop bestanden zijn , zal je ze niet met alles kunnen openen.
Maar de meeste bestanden kunnen bijvoorbeeld worden geopend met gratis programma's als Irfanview ( met plug-ins)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh hoe irritant is dat, been there and done that ja ....

Slimste is idd sowieso een printscreen maken nadat je het dialoogvenster de hoek in hebt gesleept.
'k Vrees dat je hem, als je hem tussendoor niet als psd hebt opgeslagen, wel kwijt bent verder....

Les : altijd na een bepaald aantal stappen tussendoor opslaan als psd bestand ;)

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat soms helpt, is NIET op 'programma afsluiten' klicken, omdat dan vaak ook de tijdelijke bestanden worden verwijderd. Open de taskmanager en sluit onder processen Photoshop af. Ga dan naar c:/document and settings/USERNAME/localsettings/temp/ (Username= jouw gebruikersnaam) en zoek naar .tmp bestanden die van recente datum zijn (en meestal redelijk groot). Probeer die bestanden dan eens met Photoshop oid te openen. Wellicht heb je geluk en zit je bestand er nog tussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk zat 't werk nog in 't geheugen van de videokaart. Als je dan een tooltje hebt om (specifieke delen van) dat videogeheugen op te slaan als bestand, zou er misschien nog een kans geweest zijn.
http://efreedom.com/Question/1-1866371/API-Get-Graphics-Video-Memory

Mogelijk geldt hetzelfde voor 't werkgeheugen.
Wordt wel uitermate technisch om uit te zoeken of 't kan.
Maar ja... Nu te laat... :P