Is het in Powerpoint mogelijk een opmaak terug te laten komen met elke nieuwe dia?

Dus dat ik een opmaak maak met bv een logo erop voor een dia, die opmaak wil ik dan weer terug laten komen elke keer als ik 'nieuwe dia' klik. Is dit mogelijk? En zo ja, hoe? En als dit niet mogelijk is, wat is dan de meest efficiënte manier om dit wel te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
4.9K

Antwoorden (2)

Dat is geen enkel probleem. Je kunt een 'slide master' toevoegen en alles wat je daarop zet komt terug op iedere slide (dia).

Ik heb even geen powerpoint bij de hand, maar volgens mij is het menu INSERT > SLIDE MASTER

Even in de help zoeken voor de juiste bewerking (in office versies < 2010 heette het 'master slide')
paulus811
13 jaar geleden
Het is ook mogelijk om eerst een basisdia te maken (met logo, achtergrond enz.) en dan instellen dat dit op elke dia terugkomt. Dit doe je door op de dia te gaan staan in het overzicht (links in Powerpoint), rechtermuisknop en dan: toepassen op elke dia.

Als je deze opmaak voor meerdere presentaties wilt gebruiken kun je hem opslaan als 'template' volgens mij. Dan slaat Powerpoint de dia op als achtergrond voor de volgende dia's.