Hoe maak ik simpel een grafiek met Word excel 2007?

Een lijngrafiek.
Dus bijv. horizontale as aantal dagen. En verticale as het aantal koeien/schapen/voedsel/geld wat er steeds bij komt.
Alvast bednkt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
paulus811
13 jaar geleden
Word of Excel, het is één van de twee waarbij Excel het meest voor de hand ligt. Maar ik ga niet Excel uitleggen als je achteraf Word bedoelt.

Het beste antwoord

- Selecteer met je muis alle velden in het werkblad die je in de grafiek wilt hebben.
- Kies bovenin de button "wizard grafieken"
- je muispijl verandert in een plusje met rechts een klein grafiekje
- strijk met linkermuisknop ingedrukt, van links boven naar rechts onder, op je werkblad, waar je de grafiek wilt laten zien. Je geeft daarmee tevens de grootte van de grafiek aan.
- nu verschijnt er een menuutje met stappen 1 tot 5
- ga met volgende steeds een stap verder, en kies o.a. de soort grafiek
- in stap 4 en 5 zie je een voorbeeld grafiek. Klik op voltooien als de grafiek naar je zin is, en ga anders terug met "vorige"
- na voltooien, verschijnt de grafiek. Ook als de grafiek al klaar is, kun je nog van alles veranderen. Experimenteer met muisklikken in de grafiek voor de mogelijkheden.

In onderstaande link staat een filmpje, en ook een text versie. Succes!