Kun je oude foto's van Snapchat terughalen?

Normaal gesproken kun je een foto of video die iemand stuurt via snap, hooguit 10 seconden bekijken. Soms kun je die daarna nog opnieuw afspelen, weer voor 10 seconden.

Bestaat er een mogelijkheid om oude snaps terug te halen? Ik neem aan dat ze ergens automatisch worden opgeslagen.

Iemand in mijn vriendenlijst op snapchat is helaas onlangs overleden. Ik zou het fijn vinden wanneer ik wat foto's op die manier terug kan krijgen.

3 jaar geleden
28.3K

Antwoorden (1)

Ja, met wat geluk lukt dit.
Snapchat ontvangt afbeeldingen en verwijdert deze direct nadat ze bekeken zijn. Maar wat betekent "verwijderen" nu eigenlijk. Net als wanneer je zelf handmatig bestanden verwijderd, gooi je de bestanden niet echt weg. Het enige dat gedelete wordt is de indexvermelding. De afbeelding (of ander bestand) op zich blijft op de schijf staan totdat deze door een nieuw bestand overschreven wordt. Snapchat foto's terughalen werkt hetzelfde als andere Android media herstellen.
De afbeeldingen worden normaal gesproken weggeschreven op com.snapchat.android > cache > received_image_snaps.
Gebruik een gegevensherstelprogramma om ze terug te halen, bijvoorbeeld EaseUS Data Recovery. Koppel hiervoor eerst je telefoon aan een computer en geef deze computer toegang tot de gegevens op je toestel. Download vervolgens EaseUS Data Recover:
Stap 1. Kies de juiste locatie en scan je telefoon.
Stap 2. Herstel de verwijderde snaps naar je PC.

Het kan ook met bijvoorbeeld:
• 1. Recoverit Data Recovery
• 2. Cardrecovery
• 3. PhotoRec
• 4. Recover My Files
• 5. Recuva
• 6. Remo Recover
• 7. Undelete 360
• 8. Dr.fone for Android
SimonV