Mag ik van elke video ( bijvoorbeeld op YouTube ) een schermopname maken?

Is het strafbaar om een video die op een willekeurige site staat op te nemen zolang je daar niks mee gaat doen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2K
TurfGraver
3 jaar geleden
Ja hoor dat mag.
Zolang je er maar niets mee doet.
SingingCoyote13
3 jaar geleden
als ik eerlijk moet zijn volgens mij houdt niemand zich hiermee bezig
copyrightschending kan je ook te ver opvatten., er zijn ook gewoon apps
in de google of firefox store waarmee je elke desgewenst video kunt dl.
het lijkt mij dat google echt niet achter iemand aangaat als die soms een
filmpje dl van youtube - dat lijkt wel paranoide - die regeling is er omdat
er mogelijk in een enkel geval een copyrighthoudende firma kan gaan
klagen bij google omdat een of andere leip een copyrighted filmpje o.d.
op youtube gezet heeft. zelfs dan doen ze helemaal niet moeilijk, ze verwijderen
dat filmpje gewoon en de kous is af.
je kan het ook te ver opvatten.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Voor zover ik weet mag het voor privégebruik.

Antwoorden (1)

Voor eigen privé gebruik mag je een schermopname maken.