Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik een instagram account definitief heb verwijderd, wanneer is het emailadres weer vrij?

Ik wil een nieuw account aanmaken. De oude is verwijderd. Echter, ik krijg de melding dat het emailadres aan een ander account is gekoppeld (‘een ander account gebruikt...’).
Dit is zeer zeker mijn oude account. Maar die is verwijderd en daar kan ook niet meer op worden ingelogd. Kan je je emailadres niet opnieuw gebruiken?

4 jaar geleden
3.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je het account zelf permanent hebt verwijderd, is je e-mailadres direct weer beschikbaar.

Je kunt je e-mailadres niet opnieuw gebruiken om een nieuw Instagram-account te maken als het account door Instagram zelf is verwijderd.
.
Meld het anders aan Instagram:
“Als er een Instagram-account aan je e-mailadres is gekoppeld en je geen eigenaar bent van dat account, gebruik dan dit formulier om ons dit te laten weten:”
https://help.instagram.com/contact/151081798582137
.
Wat je als noodoplossing zou kunnen doen is een tweede e-mailaccount aanmaken en de mail automatisch laten doorsturen naar je huidige e-mailadres. Dat kan in ieder geval bij Gmail en Outlook.com.
(Lees meer...)
SimonV
4 jaar geleden
gastvrouw
4 jaar geleden
Dank voor de reactie. Ik heb zelf het account verwijderd. Maar het emailadres komt niet vrij.
Bij inloggen wordt er terecht gezegd dat er geen account bij het emailadres zit maar bij een nieuw account aanmaken wordt er gezegd dat er al een account bij het emailadres hoort.
SimonV
4 jaar geleden
Wanneer heb je het account verwijderd?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding