Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ben je ooit weer zichtbaar als je het recht om vergeten te worden is goedgekeurd?

ik ben door google vergeten niet dat de paginas echt zijn gewist maar als je mijn naam googlet krijg je geen afbeeldingen meer van mij. maar, ik ben bang dat het over bijvoorbeeld 90 dagen weer online staat.
iemand ervaringen mee? of weet iemand hoe dit werkt?
of moet je om de zoveel tijd dit opnieuw indienen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.7K
jc54
4 jaar geleden
De tijd zal het leren....
TurfGraver
4 jaar geleden
Voor google vanuit land (EU) van aanvraag zal deze zoekterm (je naam bijvoorbeeld) geen resultaten (gefilterd) opleveren.
Ander zoek machines of vanuit ander land hebben geen filter.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het kan. Het feit dat een zoekmachine je 'vergeten' is, betekent niet dat de informatie die in de resultaten van de zoekmachine stond van het internet af is. Als je informatie van een specifieke website wilt laten verwijderen, zul je met de beheerder van die website contact op moeten nemen.
.
In feite ben je nu ook nog steeds zichtbaar. Niet alle zoekresultaten worden door Google verwijderd. Indien een vergeetrecht-verzoek wordt ingewilligd, dan worden de betreffende zoekresultaten verwijderd van de domeinen van de zoekmachine in alle EU-lidstaten, aangevuld met Noorwegen, IJsland, Zwitserland en Liechtenstein. Tevens worden de zoekresultaten verwijderd van het .com-domein bij zoekopdrachten vanuit het land waar het verzoek is ingediend.
Dit betekent dat gebruikers de verwijdering nog steeds kunnen omzeilen als ze een virtueel particulier netwerk (VPN) of een ander hulpmiddel gebruiken om hun locatie te maskeren.
Het recht om te vergeten heeft dus eigenlijk alleen maar zin, als het wereldwijd toegepast wordt. Maar de hoogste rechtbank van de EU heeft in september bepaald dat Google dit niet hoeft te doen.
(Lees meer...)
SimonV
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding