Zoeken op facebook, is dat zichtbaar voor de ander?

Ik ben een tijd gestalkt via facebook waardoor ik uiteindelijk mijn account heb verwijderd. Viavia kreeg ik te horen dat de stalker, mijn ex, iets had geplaatst op facebook wat over mij ging.

Ik heb een nieuw profiel aangemaakt, iets wat totaal niet op mij sloeg (getrouwd, kids, woon in Groningen etc) en heb hem daarna opgezocht via de zoekfunctie.
Ik heb hem dus géén bericht gestuurd en ook niet uitnodiging om toe te voegen als vriend!!

Het gekke is dus dat ik toen wel zijn facebook zag maar sinds gisteren dus niet meer, terwijl hij volgens mijn kennis nog steeds die site heeft.
Dit is tevens zo bij 2andere mensen die ik opgezocht heb.

Nu is mijn vraag: kunnen zij zien dat ik als "niet-vriend" hen heb opgezocht?
Krijgen zij een melding ofzo te zien of is er iets van een appdie laat zien wie je facebook bezocht heeft??

Als die persoon je blokkeert, kan je toch altijd nog wel iets zien?
Nu is er niks meer te vinden, zelfs niet op namen, woonplaats, leeftijd en email....

Voor zover ik vanaf mijn account kan zoeken zie ik dat niet maar ik vind het wel heel vreemd dat die 3 mensen nu ineens verdwenen zijn....

Wie geeft me een antwoord, please??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.4K

Antwoorden (2)

Nee, je kunt op Facebook niet zien wie je profiel heeft bezocht.

Toegevoegd na 1 minuut:
Misschien hebben ze je geblokkeerd en kun jij hun profiel niet meer bekijken. Of hebben ze alle 3 hun account gedeactiveerd, dat kan ook mogelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is niet mogelijk voor zover ik weet. LinkedIn heeft dit wel (wat ik soms heel hinderlijk vind) maar facebook niet. Het is wel frappant dat je het bij drie mensen tegelijkertijd hebt. Daar zou je inderdaad van kunnen zeggen dat dat wel erg toevallig is. Dit zou kunnen komen door "gemeenschappelijke" vrienden maar ook doordat ze allemaal hun privacy hebben opgehoogd. Overigens ben ik geen fan van het aanmaken van fake accounts om mensen in de gaten te houden. Daarnaast is het wellicht minder omslachtig om gewoon je vriendin te vragen een screenshot te maken van wat er over je gezegd wordt. Dan hoef je jezelf niet te verlagen tot hetzelfde niveau als een stalker :)