Hoe verwijder je een vriendschapsverzoek van jezelf naar een ander op facebook?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Rieneke1
6 jaar geleden
Ik dacht dat dat niet kan. Je kan wel een acceptatie meteen weer ongedaan maken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het moet toch mogelijk zijn. Er zijn ook mensen die mij een vriendschapsverzoek hebben gedaan, waarop ik niet heb gereageerd. Sommigen daarvan staan niet meer op het lijstje "friend requests", dus die hebben zichzelf verwijderd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja hoor, kan wel, dacht ik.
Kijk eens bij de account van een vriend van je hoe dit er uit ziet. Daarna: Ga naar de betreffende account toe en rechts in de omslagfoto staat bv 'volgend' en 'chatbericht' en daarboven staat 'vrienden' of niet dan staat er ...verzoek... aanklikken en verwijderen. Wil je even terugmelden of het lukte? Zou fijn zijn.
Rieneke1
6 jaar geleden
Bedankt, weer wat geleerd :)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, het is gelukt! Ik typte de naam in, toen kwamen er een paar personen met die naam tevoorschijn. Ik ging met de pijl boven de naam van de juiste persoon hangen. Dan zie je o.a. een knop staan waarop staat “friend request sent”. Als je met de pijl boven deze knop hangt, gaat er een rolmenu open met wat dingen waaruit je kunt kiezen. Een van de mogelijkheden is “cancel request” Super! Hartstikke bedankt!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Fijn en bedankt voor het laten weten! Mij kun je niet kiezen als Beste Antwoord, dit zijn reacties, hier onder staat wel een antwoord.

Het beste antwoord

Gewoon teruggaan naar het profiel van deze persoon. Op de zelfde plek waar eers de knop."vriendschapverzoek versturen" oid stond, staat dan "vrienschapverzoek annuleren" oid.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
O, ik lees nu pas jouw antwoord. Die zou waarschijnlijk ook geleid hebben tot de oplossing. Dan kan ik dus niet een van jullie als "beste antwoord" aanklikken.