Wat te doen aan een lastige chatter met dynamisch ip-adres?

Op onze chatsite hebben wij al 2 jaar lang last van een chatter die dagelijks onder allerlei namen binnenkomt en dan de gehele chat vol spamt met scheldwoorden (meestal kanker). Hij maakt gebruik van een internet verbinding via een Dongle en kan daardoor steeds gewoon weer een nieuw ip-adres nemen als wij hem een ban geven.

Providers doen over het algemeen niets tegen hun klanten vanwege het lastig zijn op een chat. Daarbij zijn de vele chat logs waar we over beschikken helaas geen harde bewijzen.

Inmiddels zitten we aardig met de handen in ons haar over hoe dit probleem op te lossen. Misschien zijn er hier nog mensen met ideeën?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

het is niet de meest ideale oplossing, maar ik heb er regelmatig succes mee gehad.... zodra je de gebruiker herkend, een supercookie bij hem plaatsen, een supercookie kennen nog weinig mensen en hij zal deze dus ook niet snel wissen (wordt ook niet gewist op het moment dat de gewone cookies gewist worden) en daarna de gebruiker die het supercookie heeft blokkeren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Helaas kun je er weinig aan doen. Ik weet dat elke pc zijn eigen unieke fingerprint heeft, maar ken geen software om hierop te blokkeren.

Wel kun je natuurlijk een woordfilter toepassen. Daarmee kun je woorden dan blokkeren zodat ze niet getoond worden.

Of je verhoogd de drempel om te chatten. Eerst moeten gebruikers registreren, email toevoegen, registratie bevestigen.

Alternatief: members only en tijdelijk aannamestop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Ook een ultieme poging kan zijn het doen van aangifte van stalking (belaging art 285) De politie heeft via het openbaar ministerie de mogelijkheid om gegevens van de klanten van providers te achterhalen. Misschien is dat een optie?