Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn naam en telefoonnummer worden gebruikt in een Instagram-account die niet de mijne is. Hoe stop ik dit ?

Het is duidelijk een geval van misbruik want een seks-website maakt gebruik van mijn naam en telefoonnummer. Ik vermoed dat ik gehackt ben maar alle voor de hand liggende stappen werken niet om er iets aan te kunnen doen.
Wie weet wat ik kan doen ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.5K
tinus1969
6 jaar geleden
Welke voor de hand liggende stappen heb je al gedaan?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
de website vermeld via de app op mijn iphone een melding door te sturen maar dan moet ik via FB en die wil me geen toegang verschaffen ook al ben ik een gebruiker. Ik vermoed dat het gebruik van mijn telefoonnummer op die 'andere' account daar misschien voor iets tussenzit ?
tinus1969
6 jaar geleden
1. Neem contact op met je telefoonmaatschappij.
2. Laat een ander via FB contact opnemen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Persoonlijk zou ik dan de politie bellen en aangifte doen en zij weten ongetwijfeld wat de volgende stappen moeten zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
In ieder geval het instagramaccount aangeven als fraude oid, en ik zou het 'informatie' politienummer bellen om om verder advies te vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding