Hoe kan je zoeken naar Engelstalig nieuws op Google News?

Als je naar Google.news.com gaat en zoekt op nieuws krijg je Nederlandstalige nieuwsbronnen. Alleen als het geen item in het Nederlandse nieuws is krijg je Engelstalige bronnen. Hoe kan je zoeken op Engelstalige bronnen? Als je het via een proxy doet krijg je geen zoekscherm.

Toegevoegd na 1 uur:
Moet dus zijn news.google.com

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.9K
SimonV
8 jaar geleden
Bedoel je niet news.google.com? http://news.google.com/news?ned=us Als ik Rutte intyp, krijg ik twee Engelse bronnen en daarna wordt het inderdaad Nederlands.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja idd news.google.com
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Krijg ook bij andere (Nederlandse) zoekopdrachten vooral Engelstalige resultaten... Vast niet als je een Nederlands woord intikt, maar dat lijkt me redelijk voor de hand liggend.
SimonV
8 jaar geleden
Ik heb overal zitten zoeken, je bent niet de enige met deze vraag, maar niemand heeft een antwoord... Een matige oplossing zou kunnen zijn:
Ga naar http://news.google.com/news?ned=us
Zoek naar: [zoekwoord] location:united+states
dan krijg je resultaten in het Engels. Via het kleine pijltje in de nieuwszoekopdracht kun je uitgebreid op nieuws zoeken, ook op locatie.
SimonV
8 jaar geleden
Als ik op http://news.yahoo.com/ aangeef dat mijn voorkeur Engels is (tandwieltje rechtsboven -> Preferences -> Languages), krijg ik resultaten in het Engels.

Het beste antwoord

Door news.google.co.uk in te vullen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je naar news.google.com gaat, zie je onder de zoekbalk 2 knoppen: 1 met 'versie voor Nederland', en een met 'modern'. Als je de knop met 'versie voor Nederland' aanklikt, opent zich een menu, waarin je het nieuws per land kan kiezen(in de bijbehorende taal). Voor Engels hoef je dan alleen maar 'U.K.' of 'U.S.' te kiezen.