waarom krijg ik mijn geld niet terug als ik mijn lexa account wil opzeggen?

Ik heb gisteren een 6-maandelijks membership gekocht maar ik wil dit niet meer en ik wil graag mijn geld terug. Ik zie nergens een telefoonnummer staan en ik wil graag contact met ze opnemen hierover. Het kan toch niet dat ze gewoon je geld houden als je je account op zegt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Normaal zit je aan de eerste termijn van een abonnement vast. Maar je kunt een online afgesloten abonnement bij hen binnen 14 dagen herroepen. Dit moet schriftelijk. Neem contact op met hun klantenservice.

Er is hier sprake van 'Koop op Afstand'. Dat betekent dat volgens justitia.nl "de koper gedurende een periode van veertien werkdagen na ontvangst van het gekochte product het recht [heeft] de koop zonder opgave van redenen te ontbinden ('bedenktijd')". Daarbij is het zo dat indien de verkoper de consument niet op dit recht heeft gewezen deze niet aan zijn informatieplicht heeft voldaan em de bedenktijd wordt uitgebreid tot 12 maanden. Voor deze vraag is ook de volgende passage van consuwijzer over 'Diensten' relevant: "Koopt u een dienst die langer duurt dan veertien dagen? Bijvoorbeeld een abonnement voor mobiel bellen? Of een inschrijving bij een dating- of relatiebemiddelingsbureau? En wilt u dat de dienst binnen de bedenktijd ingaat? Dan moet u daar zelf om vragen. U kunt dan nog wel binnen de bedenktijd van de dienst af. Als u dat wil moet u soms betalen voor de periode dat u de dienst al heeft gebruikt. Dit hoeft alleen als de ondernemer dit vooraf heeft verteld."

Bronnen:
http://www.justitia.nl/consumentenkoop.htm...
https://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100