Is het mogelijk om op Facebook iets neer te zetten dat maar door een door mij bepaald aantal personen op mijn vriendenlijst, gezien kan worden?

Ik heb soms "uitspraken", "foto's" of "filmpjes" die ik op Facebook wil neerzetten of delen, maar ik wil niet dat iedereen op mijn vriendenlijst dit kan zien. Ik wil dus zelf kunnen kiezen tussen wie het wel of niet kan zien. Is dit mogelijk of niet? En als het mogelijk is, hoe doe je dit dan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dit kan.
Als je iets wilt delen op Facebook, staat er meestal standaard onderin (naast de share knop) friends, dat je het daarmee deelt.
Klik op dat klein pijltje daarnaast en selecteer custom.
Nu kun je invullen met wie het wel en niet gedeeld mag worden, je kunt een lijst aanmaken van vrienden, of de namen los intypen van wie het wel mogen zien (of niet zien, wat makkelijker is voor jou).

Toegevoegd na 1 minuut:
Wel even kijken als je weer iets post, volgens mij bewaart hij die instelling voor een volgende post, dus als die weer gewoon met friends moet, moet je dat even aanpassen.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Super bedankt, heb net even een testje gedaan en het werkt perfect.
PS: Zoals je later al had toegevoegd bewaart hij deze instellingen daadwerkelijk en zou je die de volgende keer weer moeten aanpassen.