Wat is de juiste toepassing van @ en # bij commentaar op nieuwsberichten op internet?

Mijns inziens moet je @ gebruiken om iemand van repliek te dienen en # om trefwoorden te plaatsen. Maar ik zie het gewoon door elkaar gebruikt worden. Wat is juist?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
# gebruik je alleen twitter (misschien nu bij andere specifieke apps) erbuiten gebruiken slaat nergens op, omdat er dan geen functie is.
Ritsuka
9 jaar geleden
op Instagram en Facebook is # ook te gebruiken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ah das nieuw voor mij (gebruik beide niet). Maar hoe dan ook # gebruik je alleen als het specifieke platform/app daarmee om kan gaan. Er zijn hier ook wel eens mensen die onder een vraag #onderwerp gaan plaatsen wat totaal zinloos is. Een @ gebruiken is altijd handig, en op GVcafe zelfs geïmplementeerd als je reageert.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@MrTomaat hier werkt het ook, als het goed is heb ik je nu 'getagd' ;-)

Het beste antwoord

@ is om iemand direct aan te spreken. Vaak ontvang je bij sociale media dan een bericht dat je 'getagd' bent. En ziet diegene direct het bericht waar de tag is geplaatst.

# is om een thema of onderwerp te vermelden. Vaak kun je op erop klikken om meer berichten met die tag te vinden. Als er veel berichten onder hetzelfde woord/dezelfde zin worden geplaatst, kan men het een 'trending topic' noemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

@ gebruik je om een account/iemand direct aan te spreken, # gebruik je inderdaad vaak als trefwoorden. Op Youtube gebruiken ze i.p.v @ de +.