Hoe werken Youtube auteursrechten?

Ik wil graag Youtube filmpjes maken met muziek eronder. Ik weet de de meeste liedjes auteursrechten hebben en dat je ze niet zomaar mag gebruiken. Maar mag dit wel als je er bij zet van wie het is?
Zoals hier:
https://www.youtube.com/watch?v=qDc_5zpBj7s&index=5&list=PL7C00E83736FB02C3
Sommmige Yt'er doen dit ook bij bijvoorbeeld hun DIY video's.
Ik hoop dat iemand me dit kan uitleggen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

De link die je geeft is van een officiële clip. De platenmaatschappij(Sony) heeft die geplaatst.

Erbij zetten van wie het is heeft verder geen enkele legitiem voordeel. Je geeft juist aan dat je snapt dat het niet van jou is, en dus iets doet wat niet mag. Er bestaat ook niet zoiets als Youtube-auteursrechten, de gewone auteursrechten zijn gewoon te volgen. Dus nee als je dat erbij zet heeft dat geen zin.