Wat beteken het nieuwe privacy beleid van Facebook nu eigenlijk?

Ik lees op diverse sites dat met ingang van januari 2015 zo'n beetje alles aan gegevens op je Facebook pagina aan derden kan worden doorgegeven en dat zelfs je foto's voor reclame gebruikt kan worden.

En dan volgt er een artikel:
Artikel 2.1
Voor inhoud waarop intellectuele-eigendomsrechten rusten, zoals foto’s en video (IE-inhoud), geef je ons nadrukkelijk de volgende toestemming, afhankelijk van je privacy- en app-instellingen: je verleent ons een niet-exclusieve, overdraagbare, royaltyvrije, wereldwijde licentie om alle IE-inhoud te gebruiken die je plaatst op Facebook of in verband met Facebook (IE-licentie). Deze IE-licentie eindigt wanneer je jouw IE-inhoud of je account verwijdert, tenzij je jouw inhoud hebt gedeeld met anderen en zij de inhoud niet hebben verwijderd.

En daar staat dus in: "afhankelijk van je privacy- en app-instellingen"

Dus ik snap het niet helemaal.

9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Haha dan ga ik lekker vaak het woord "bom" zeggen en dan kijken wanneer ik opgepakt word.

Het beste antwoord

Eigenlijk niets, de voorwaarden zijn niet wezenlijk veranderd, maar anders geschreven en ingedeeld. Lees bijgaand artikel er even op na. Charlotte is een juriste gespecialiseerd in informatierecht.