facebook gebruikersnaam verplicht?

Bij het aanmaken van facebook voor mijn dochter werd een gebruikersnaam aangemaakt in accountinstellingen. Toen ik facebook aanmaakte kon ik dit leeglaten. Ik ben dus in facebook snel te vinden, mijn dochter, daar moet je een extra punt ingeven. Via google is ze overigens wel te vinden. Ik kan me niet herinneren dat ik een gebruikersnaam moest opgeven. Is dit wellicht van de nieuwere versie? Ik heb op google gezocht maar kon niet echt iets vinden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Vroeger kon je op facebook zelf weten of je een gebruikersnaam instelde. Zolang je geen gebruikersnaam instelde had je in plaats daarvan een nummer. Iets van een jaar geleden hebben ze deze nummers afgeschaft en heeft iedereen die een nummer had automatisch een gebruikersnaam gekregen. Hier merkte je als gebruiker verder niets van, behalve misschien als je in de adresbalk keek bij je profiel. Deze wijzigingen hadden te maken met het facebook mailadres. Stelde je vroeger een gebruikersnaam in, dan kreeg je daar het mailadres gebruikersnaam@facebook.com bij (deze mail komt in je berichten). Omdat facebook wil dat meer gebruik wordt gemaakt van facebook mail, hebben ze de nummers afgeschaft zodat iedereen automatisch ook zo'n mailadres heeft, en hebben ze op ieders profiel het @facebook.com mailadres geplaatst in plaats van de privé mailadressen van gebruikers. Kortom: gebruikersnamen zijn nu verplicht.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100