facebook gebruikersnaam verplicht?

Bij het aanmaken van facebook voor mijn dochter werd een gebruikersnaam aangemaakt in accountinstellingen. Toen ik facebook aanmaakte kon ik dit leeglaten. Ik ben dus in facebook snel te vinden, mijn dochter, daar moet je een extra punt ingeven. Via google is ze overigens wel te vinden. Ik kan me niet herinneren dat ik een gebruikersnaam moest opgeven. Is dit wellicht van de nieuwere versie? Ik heb op google gezocht maar kon niet echt iets vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Vroeger kon je op facebook zelf weten of je een gebruikersnaam instelde. Zolang je geen gebruikersnaam instelde had je in plaats daarvan een nummer. Iets van een jaar geleden hebben ze deze nummers afgeschaft en heeft iedereen die een nummer had automatisch een gebruikersnaam gekregen.

Hier merkte je als gebruiker verder niets van, behalve misschien als je in de adresbalk keek bij je profiel. Deze wijzigingen hadden te maken met het facebook mailadres. Stelde je vroeger een gebruikersnaam in, dan kreeg je daar het mailadres gebruikersnaam@facebook.com bij (deze mail komt in je berichten). Omdat facebook wil dat meer gebruik wordt gemaakt van facebook mail, hebben ze de nummers afgeschaft zodat iedereen automatisch ook zo'n mailadres heeft, en hebben ze op ieders profiel het @facebook.com mailadres geplaatst in plaats van de privé mailadressen van gebruikers.

Kortom: gebruikersnamen zijn nu verplicht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor dit goed antwoord. Heel duidelijk. Als ik mijn dochter in de adresbalk van facebook op haar gewone naam probeer te vinden, is ze niet te vinden. De naam met het puntje erin, als ik het exact intyp wel. Op google is ze overigens wel te vinden. Heeft dit hier allemaal mee te maken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan mijn docher ook niet taggen. Ze is wel geen vriend maar ik krijg haar naam dus niet te zien bij het popuplijstje...Dat is dus weer een probleem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onder de 18 jaar heb je volgens mij op Facebook de mogelijkheid om in te stellen dat je niet wilt worden gevonden op je naam. Mensen hebben dan je gebruikersnaam nodig om je te vinden. Deze optie zit waarschijnlijk ergens onder Privacyinstellingen. (weet ik niet zeker, omdat ik al 18 ben, heb ik die optie iig niet meer) Ik denk dat uw dochter deze optie aan heeft staan. Via google ben je dan inderdaad nog wel te vinden ja. (overigens, voor zover nog niet duidelijk, in mijn antwoord bedoelde ik met adresbalk de balk van je internetbrowser waar www.facebook.com/gebruikersnaam als je op een profiel van iemand bent, het balkje van facebook zelf waar je op mensen, pagina's, etc. zoekt, is een zoekbalk...) Het feit dat u uw dochter niet kan taggen heeft te maken met dat u geen vriend met haar bent, en zij (denk ik) nog geen 18 is. Dan is haar profiel beter beveiligd voor privacy omdat dit moet volgens de amerikaanse wetgeving, en moet je persé bevriend zijn om haar te kunnen taggen. Ik hoop dat ook dit duidelijk is ;)