Wat houdt porren in op Facebook?

De vraag is al eerder gesteld maar daar staan een aantal duimpjes naar beneden bij dus kennelijk is het antwoord dat gegeven is niet goed.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (3)

Mensen porren hun vrienden of vrienden van vrienden voor vele redenen op Facebook (bijvoorbeeld om hallo te zeggen of om aandacht te trekken). Wanneer je iemand port, ontvangt deze persoon een melding.

Je kunt dit dus gebruiken om iemands aandacht te trekken, 'hallo' te zeggen etc.
Vergelijk het met de buzzer die MSN had.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Officieel betekent porren: elkaar digitaal aanspreken. Maar volgens andere mensen is het een middel om elkaar lastig te vallen.
De oorsprong van het werkwoord in deze betekenis is de Facebook-functie 'poking'. Daarbij kan de ene gebruiker de ander een por kan geven om om die manier aandacht te vragen. In feite wordt ermee bedoeld dat je iemand wakker schudt.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt.
Tegenwoordig wordt het meer gebruikt als een spel, degene die het meeste porred heeft gewonnen.
Als je veel porred komt er volgens mij ook (voor andere mensen) te staan: Die en Die heeft Zovaak geporred