Beginnen met een gamekanaal, wat heb je nodig?

Ik wil dus graag een YouTube kanaal beginnen, een gamekanaal om precies te zijn. Ik wil graag het een en het ander weten:
Welk opneemprogramma is goed? (Ik heb begrepen OBS)
Welke games doen t goed bij de kijkers?
Welk video-editting (of hoe je het schrijft) is goed en goed koop of niet te duur?

ps. Als OBS dan toch het beste is om op te nemen welke setting zijn dan goed voor een slechte/matige laptop? Want ik wil graag video's die niet al te slecht zijn, maar ook niet met te veel framedrops :-)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (5)

Belangrijk is dat goed kan gamen, maar vooral dat je er een grote dosis humor over gooid. Voor editen niet moeilijk doen, Windows moviemaker doet het prima als je niet te geavanceerd wilt doen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Professionele gamers gebruiken als editing-software Sony Vegas.
OBS is een goed opneemprogramma.
De nieuwste games doen het goed zoals: Call of Duty, Minecraft is zeer geliefd, SIMS4 en FIFA15.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Welke game je speelt maakt eigenlijk weinig uit kijk maar eens naar de grootste youtuber van het moment Pewdiepie. Die gast speelt de meest vreemde games maar zijn abonnees smullen ervan (included me) Zelf zal ik je afraden om COD of BF4 op te nemen. Youtube overspoelt bijna van die gamekanalen. Een flinke dosis humor is een vereiste en natuurlijk creativiteit. O ja, het is ook nog belangrijk dat je behoorlijk kan gamen.
Succes alvast
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je muziek onder je gameplay moet je goed opletten dat je no-copyright muziek gebruikt anders kan je kanaal worden verwijdert!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer creatief te zijn. Als je een kanaal bekijkt met dezelfde content als 10 andere bekende kanalen, wordt het al gauw saai. Bedenk dus als je nog net begint wat je wil doen met je kanaal. De kanalen die ik leuk vind hebben vaak series, dus iets wat steeds terugkomt. Probeer ook zoiets te bedenken.

Als je met een Let's Play-format je video's wilt gaan doen, probeer dan ook te blijven praten. Als er stiltes vallen raken kijkers snel verveeld.

Nu je maar net begint, zal je schare fans erg klein zijn. Daarom moet je jezelf gaan presenteren. Je kan doen wat veel andere beginnende videomakers doen: commenten bij bekende youtubers. Zet dus bij zoveel mogelijk bekende youtubers neer of mensen eens naar jouw kanaal willen kijken. Er zijn wel veel mensen die uit hun slof schieten van dat soort comments, maar die zal je moeten negeren.

Van je technische vragen weet ik niet veel, maar ik denk dat als je serieus veel video's wil gaan maken, je wel een redelijke computer nodig hebt. Een kanaal dat 720p te bieden heeft valt meer in de smaak dan 360p.