Wat houdt 'ook bekeken' in bij linkedin?

Stel dat ik op het profiel van een connectie (laten we hem voor het gemak Jantje noemen) van mij kom op linkedin, dan staat daar rechts een stukje met 'ook bekeken'.
Zijn dit mensen die Jantje ook bekeken heeft? Of zijn dit mensen die ook naar de pagina van Jantje hebben gekeken?

Ik vroeg het me af omdat ik bij 'ook bekeken' op het profiel van Jantje allemaal mensen tegenkom die ik ken, maar waarvan ik zeker weet dat Jantje deze personen niet kent.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
38.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ben benieuwd naar het antwoord, want ik vroeg mij dat onlangs ook al af.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
dit zijn mensen die Jantje ook bekeken hebben, duh
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat lijkt me echt heel onwaarschijnlijk. Bij Jantje staan allemaal mensen die ik ken, en waarvan ik zeker weet dat ze jantje niet kennen. Dus zou niet weten waarom ze Jantje bekeken zouden hebben (ook niet via mij, ik heb hen niet op linkedin) Is het niet meer zo van De mensen die Jantje bekeken bekeken ook Pietje, Klaasje etc. En dat omdat ik zowel Jantje, als Pietje en Klaasje bekeken heb, dat ze nu bij de 'ook bekeken' van Jantje staan? Als jullie begrijpen wat ik bedoel :P Ik leg het volgens mij een beetje omslachtig uit.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
"Is het niet meer zo van De mensen die Jantje bekeken bekeken ook Pietje, Klaasje etc." ja, dat is dus wat ik zeg
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De mensen die bij "Jantje"
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zelfde als bij bol.com . Als je een boek opzoekt, staat er zoiets als ' mensen die dit kochten kochten (of bekeken) ook ...." en dan een rijtje andere boeken waar soms inderdaad ook voor mij interessante titels staan. Linked in is een ' professionele' website, dus dikke kans dat de 'voorgestelde' mensen bepaalde overeenkomsten hebben met Jantje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De voorgestelde mensen hebben juist totaal geen overeenkomsten met jantje. De enige overeenkomst is dat ik ze allebei ken. Maar omdat ik bij jantje en bij pietje heb gekeken, staat bij jantje waarschijnlijk ook pietje vermeld. Zeg ik het zo goed?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De overeenkomst is dat iemand (en waarschijnlijk kan jij dat dus ook zijn) zowel bij Jantje als bi Pietje gekeken heeft. Hierdoor denkt het systeem dat iemand die bij Jantje kijkt waarschijnlijk ook gedesinteresseerd is in Pietje. De uitleg van Marleen over Bol.com is heel goed te vergelijken met deze situatie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De overeenkomsten kunnen helemaal random zijn ; ik weet niet wat voor parameters LinkedIn gebruikt. Leeftijd, opleding, vakgebied, regio, maar ook volstrekte willekeur door ' doorklikken' .
Zo krijg ik bij Bol als ik bijvoorbeeld op een thriller zoek, meerdere thrillers te zien, maar ook bijvoorbeeld kinderboeken ; toevallig omdat iemand die die thriller ook zocht, ook een kinderboek kocht. Zo kocht ik onlangs een Young-Adult - thriller en een book van Theodore Dalrymple. Dus mensen die nu op dat boek van Dalrymple zoeken, zullen zich afvragen wat dat andere boek daar in vredesnaam mee te maken heeft. Geen ene moer dus.

Antwoorden (1)

De mensen die bij Jantje hebben gekeken waren ook geintreseerd in de mensen die in dat lijstje staan. Met andere woorden, omdat jij bij Jantje kijkt zou jij misschien ook wel in die mensen geïnteresseerd zijn.