Hoe scheid ik het account van mijn provider van het Microsoft account dat bij Windows 8 hoort?

Ik krijg ik allerlei ongewenste mail van MS. Dit wil ik niet.
De account bij mijn provider voor internet wil ik vrij houden van spam.

Waar moet ik dan allemaal wijzigingen invoeren?

Toegevoegd na 9 minuten:
Extra stukje uitleg:
Voorheen was er geen verbinding. Die is nu gelegd via een account die bij het begin van de instellingen is ingevoerd. Zonder dat kon ik niet op Windows 8 komen.
Op de account van mijn provider krijg ik nu alles wat voorheen alleen op de account van hotmail kwam van Microssoft.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

1. Je kan gewoon windows 8 gebruiken zonder een Microsoftaccount/hotmailadres. Dat je er een aangemaakt hebt was niet nodig geweest. (vervelend om achteraf te horen natuurlijk, MS heeft er alles aangedaan om dit jouw niet te laten merken, dus trek het je niet aan)
http://www.infobyte.hr/blog/337/windows-8-1-preview-how-to-install-without-microsoft-account-skip-microsoft-account/
Je account "hoort" dus niet bij Windows 8. Ik had al een account voor XP bestond en daar log in nu mee in op Windows 8.

2. Hoe scheidt je twee e-mailaccounts? Mijn vraag is, hoe heb je het voor elkaar gekregen dat de ene e-mailstroom bij de andere binnenkomt. Of is dat wel zo? Stuur eens een mail naar je hotmailaccount en kijk eens bij je provider webmail.

3. Hoe bekijk je je e-mails? Via een programma als outlook(ga naar punt 6.), of via een website (hotmail.com(ga naar punt 5.)/"naamprovider".nl).

4. Een verbinding heeft niks met het hebben van mail te maken. Een MS-account niet nodig voor Windows 8(maar dat weet je nu al).

5. Heb je niet gewoonweg al je mail geforward op hotmail naar je provideraccount? > ga naar hotmail.com
Klik radartje>opties>forward email> Don't forward (of in het nederlands)

6. Heb je niet gewoon twee accounts aangemaakt in outlook/windows live mail, of een ander e-mailprogramma? Dat je dan van beide mails ontvangt is normaal. Als je gewoon op de website van je provider kijkt zal je zien dat je hotmail daar niet binnenkomt. Als wel, ga dan terug naar 5.

7: Alles wat je na het inleidende stukje van Ter Info:, daar kan ik helemaal niks mee. Cloud is net zo'n allesomvattend(dus nikszeggend) begrip als internet.

8. Het is handiger dat je aangeeft wat je doet ipv alle begrippen die je kent in een vraag te zetten. Dus ik open programma X en wil dan Y, maar dan gebeurt Z.