Zakelijke Facebook pagina gehackt en Facebook beantwoord mijn berichten niet? Wat nu?

Iemand deed zich via hotmail voor als een lid van het Facebook personeel en kwam zo aan mijn inloggegevens door me te linken naar (achteraf blijkt) een nagemaakte pagina die op dat van Facebook lijkt. Mijn zakelijke Facebook account werd gekraakt, het wachtwoord werd veranderd en ik kon niet meer inloggen. Ik heb regelmatig contact opgenomen met Facebook via zo'n help-formulier via hun site, maar ze gaven geen antwoord en nu zie ik dat de hacker via mijn account mijn klanten lastig valt. Nu is mijn account uitgeschakeld door Facebook zelf omdat ze natuurlijk dachten dat ik het was. Ik heb tientallen keren dat formulier op de hulp pagina van de site ingevuld maar nog steeds niks. Deze status doet mijn zaak geen goed en elke dag schaad het mijn klantenvertrouwen meer, want met veel klanten had ik uitsluitend contact via FB en deze wachten nog steeds op hun vooraf betaalde spullen (hun contactgegevens had ik via FB chat). Ook kan ik geen melding maken via het "mijn account is gekraakt" formulier want dat werkt niet bij uitgeschakelde accounts. Ik heb allerlei e-mail adressen van Facebook opgegraven maar ze lijken allemaal verouderd want ze komen niet door als ik wat stuur. Elke dag dat mijn bedrijf in deze staat blijft schaad de goede naam. Weet iemand een recent e-mail adres van Facebook of een andere manier waarmee ik snel in contact kan komen? HELP!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.7K

Het beste antwoord

Geachte Mikani dit moet worden gerapporteerd via de website van Facebook. Die nemen de vraag dan in behandeling.

https://www.facebook.com/help/131719720300233

Facebook in google chrome staat een groen slotje ervoor als u een pagina opend. Klikt u hierop dan ziet u van wie het bedrijfcertificaat is. Is dit anders dan facebook zelf dan staat dat vermeld. Krijgt u een mail van b.v. facebook en klikt u een link controlleer dan zo of de pagina die op facebook lijkt dit ook is.

Net als uw bank is dit namelijk een gesloten systeem. Een scam mail hoopt dat u de link uit de mail opend en niet kijkt naar het certificaat u logt in en dan blijkt dan niet op facebook maar op een server die erop lijkt het password te hebben opgegeven. U kunt als u hierdoor schade ondervindt dit bij de politie melding van doen.

Bron 1 bevat de pagina van politie voor informatie en melding over cybercrime

Hoop dat u het snel voor elkaar krijgt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat formulier werkt niet als je account is uitgeschakeld. Het werkt alleen bij accounts die nog ingeschakeld zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste mikani, Volgens de helpdesk medewerker van facebook kan dit zonder inloggen http://facebook.com/help/community/question/10200382247092528/ gedaan worden (men heeft vaker geen toegang door hackers. de 2e zin uit onderstaande link bevat informatie door de helpdesk opgegeven methode. Facebook heeft hier locale moderators voor. Dit valt daarnaast onder cybercrime dus ook daar kunt u dit melden, zeker gezien dit zakelijk bevat. De politie is uw derde optie. Enige telefoon nummers die ik na lang spitten kan vinden is het data centre wat slechts een serverpark is en het hoofdkantoor in america. Hoofdkantoor doet geen beveiligings zaken over de telefoon en verwijst ook naar het (zonder inloggen) op de facebook/help pagina.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb het geprobeerd maar krijg alleen mails terug van facebook met totaal ongerelateerde onderwerpen zoals uitleg over hoe ik iemand moet aangeven voor copyrightschending en uitleg over hoe je op facebook je wachtwoord kan veranderen. Dit heeft helemaal niks te maken met de mails die ik gestuurd heb. Het lijkt wel alsof ze een willekeurig standaard antwoord in hun mails terug plakken, die niet eens gaat over mijn probleem. Ik denk dat Facebook gewoon niet genoeg personeel heeft want ze lezen blijkbaar niet eens wat ik schrijf. Maar toch bedankt voor de moeite, Damien. Ik vrees dat ik dan maar een nieuw account moet maken en opnieuw moet beginnen.