Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

google plus verwijderen zonder gmail te verliezen?

Ik wil graag mijn google plus account verwijderen. Maar ik wel nog wel steeds mijn gmail kunnen gebruiken voor mail.
Hoe moet ik dit doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee, dat kan niet. Alles van Google is aan elkaar gekoppeld, dus je Gmail, Youtube, Google Plus etc zitten allemaal op 1 account.
Je kunt wel alle foto's enzo ervan verwijderen, en je profiel niet meer zichtbaar maken voor mensen, maar helemaal weg kan dus niet zonder ook de rest kwijt te zijn.
(Lees meer...)
Ritsuka
9 jaar geleden
Je kan je 'Google+'-account verwijderen zonder je eigenlijke Google-account te verwijderen. Je behoudt je gmail, je eventuele foto's op Picasa, ...

ZO GA JE TE WERK
1. Open Google+. Plaats je muisaanwijzer in de linkerbovenhoek om het hoofdmenu van Google+ te openen.
2. Klik op Instellingen.
3. Je krijgt 2 mogelijkheden:
3.1. Zoek het kopje Google+ uitschakelen onder aan het scherm. DIT KAN JE DUS DOEN
3.2. Klik onder het kopje op het woord 'hier' in de zin 'Verwijder hier je volledige Google-profiel'. DIT MOET JE DUS NIET DOEN.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
het is dus uitschakelen en niet verwijderen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Google+ is in elke Google-account aanwezig. Als je daar geen gegevens in zet, heb je in wezen geen Google+ account. Als je al je gegevens verwijdert uit je Google+, heb je terug een Google-account zonder Google+.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka, bedankt voor je opmerking. Ik kan het inderdaad beter als volgt verwoorden: je kan je Google+ profiel verwijderen. Zo beschrijft Google het ook in de bron. Volgens mij is het dat toch wat de vraagsteller wil doen, want hij wil zijn Gmail behouden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding