YouTube (en andere grootverbruikers als Amazon, Facebook, et cetera) zijn erg terughoudend met cijfers. De meest recente serieuze schatting komt op 10 miljoen servers met in totaal meer dan een exobyte aan data en die schatting stamt alweer uit 2009. (bron 1)
Een exobyte staat ruwweg gelijk aan 50.000 jaar DVD video.

Naar schatting is hier gemiddeld 80 petabyte per jaar bijgekomen (bron 2), wat zou betekenen dat YouTube nu rond de 1,5 exobyte zit. Dit nog afgezien van de buffer aan opslagcapaciteit voor toekomstige uploads.

Maar nogmaals: Exacte cijfers zijn er simpelweg niet aangezien men nogal geheimzinnig doet over dit soort details.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De schatting is dat er op Youtube 357 Petabyte aan videobestanden staat.
Dat is 357 duizend Terabyte en dat is weer gelijk aan 357 miljoen Gigabyte.
Stel ze gebruiken harde schijven waar 4 Terabyte op kan, dan zouden ze ongeveer 90.000 harde schijven moeten hebben.
Terwijl ik dit schrijf is er weer zo'n 2 Terabyte aan informatie op Youtube bijgekomen, dus weer een halve harde schijf erbij.