Mag men zonder mijn toestemming foto's van mijn website op Marktplaats gebruiken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je uitdrukkelijk je copyright hebt vermeld .
Zo niet, dan kan dat wel eens moeilijk worden. Succes.

Antwoorden (2)

als ik me niet vergis:

indien u die foto's gemaakt hebt, hebt u de rechten, en moeten anderen van u toestemming krijgen om ze ergens te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja natuurlijk!!!
dat mag volgens mij niet tenzij je de fotos dan weer van google of iets derglijks hebt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat een raar antwoord.
Natuurlijk zijn fotos gevonden door google niet vrij te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee dat mag niet. Zie ook de voorwaarden van Marktplaats. Ik citeer "2.5 Geen inbreuk op intellectueel eigendomsrechten van derden a. Het is niet toegestaan om een product in een Advertentie op te nemen dat inbreuk maakt op intellectuele eigendomsrechten van derden. Dit houdt onder andere in dat het niet is toegestaan om een product aan te bieden dat (i) inbreuk maakt op het auteursrecht van een andere partij, zoals het auteursrecht op software of muziek, of op een schilderij of een foto die door een andere partij is gemaakt, zonder toestemming van die andere partij;" Vooral de laatste zin is van toepassing. Je kan dit kenbaar maken aan degene die je foto gebruikt. Bron: http://www.marktplaats.nl/i/help/over-marktplaats/voorwaarden-en-privacybeleid/algemene-gebruiksvoorwaarden_okt_2013.dot
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb deze vrouw geschreven dat ik wenste dat ze de foto meteen verwijderd. En hoe ze het durft om mijn foto met mijn hondjes op Marktplaats te zetten. Ze staat met een advertentie gratis gevraagd!!! Teckel..daarbij de afbeelding van mijn 7 hondjes.3 schunnige mails kreeg ik terug met de waarschuwing dat ze mij ging aanklagen en als ik haar ging lastig vallen dat ze de politie zou bellen. Ik schreef dat ik een klacht in ging dienen. Ze schreef dat ik een broodfokker was en al dies meer. (5 nestjes heb ik gefokt in 10 jaar tijd. In totaal 22 puppy waarvan ik er zelf 6 van heb gehouden!) Dit is nog het ergste dat zo iemand je van dingen beticht. Ik heb een klacht ingediend bij Marktplaats zou er een bevestiging van krijgen en die heb ik ook niet gehad. Heb de politie gebeld en gevraagd wat ik eventueel zou moeten doen. Ze zei dat ik op antwoordt van Marktplaats moest wachten.copyright staat onder aan mijn website. En de foto is in Duitsland in een dierenspeciaalzaak gemaakt! Ze heeft nu een andere foto erbij gezet met één teckel met onder haar advertentie mijn eerste mail naar haar met mijn marktplaats naam en mijn echte naam en website en telefoonnr.. Dit is toch niet meer normaal hé?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb net gezien dat haar advertentie is gewijzigd.!!!!!!
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Lijkt me een vorm van laster eigenlijk. Schandalig gedrag en ik vind het absurd dat MP haar de mogelijkheid geeft om de ad te wijzigen. Ik zou als beheerder haar hele account verwijderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou dat laatste vond ik dus ook. Heb niets van Marktplaats gehoord of bevestiging gekregen. Haar advertentie staat er nog steeds maar zelfs nu met helemaal geen foto meer. De korthaar Black and Tan is er ook vanaf. Die had ze dus ook gepikt. Ben blij dat ik mij nu niet meer hoef te ergeren. Ik heb mij 4 dagen enorm opgewonden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zie net dat haar advertentie is verwijderd. Maar weet nu niet of ze dit zelf heeft gedaan of MP!