Weet iemand een site met plaatjes die bewegen en geschikt zijn voor facebook?

Facebook accepteert vrijwel nooit animaties die bewegen, noem maar wat bv nu voor de feestdagen een leuk plaatje van een fles champagne waarvan de kurk plopt.

Mag een link zijn of site met plaatjes of anders als het er is een bewerkingsprograma om bv het over te zetten naar gif of een ander geschikt bestand.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het is mogelijk, maar de meest logische manier (het zelf direct uploaden van een gif) is inderdaad niet de manier waarop het zal lukken.

Het zijn eigenlijk 3 workarounds:

1. Laat een Youtube filmpje lijken op een GIF (zie link 2)
2. Gebruik een 3rd party app van Facebook (zie link 3). Daarbij kan je kiezen uit vele animated gifs. Je gebruikt dus niet je eigen plaatje.
3. Plaats een link naar de GIF. Tsja, het stilstaande plaatje zie je, maar er zit een link bij waar mensen hopelijk uit nieuwsgierigheid op klikken.

Ik weet dat sommige van deze workarounds erg omslachtig zijn, maar het bereikt uiteindelijk wel het doel.
In link 1 wordt dit iets uitgebreider toegelicht.

Ik denk dat workaround 2 het dichtst komt bij wat je wil bereiken.

Succes!