Waarom moet ik als ik tegenwoordig op een camping sta en internet wil een login code kopen bij de receptie?

Nu betaal ik veel geld voor internet op mijn mobiel en als ik op de camping ben word ik haast verplicht een login code te kopen. Mijn huidige ontvangst is zo traag. Dat je haast in de verleiding zou komen. Ben ik buiten het terrein, dan gaat het beter. Wordt er een spec. Signaal de lucht ingestuurd om mij te verplichten tot aankoop?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (6)

Het zou mogelijk kunnen zijn dat er een stoorzender is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt mij waarschijnlijker dat het bereik op de camping gewoon slechter is door de locatie. Het is namelijk niet zo dat je overal even goed bereik hebt, ook vandaag de dag heb je plekken met slecht of geen bereik (blinde vlek). Dit kan vooral voorkomen in de meer landelijke gebieden, maar ook vaak bij natuurparken. Als je bijvoorbeeld met de trein tussen Utrecht en Apeldoorn reis, is er een stuk op het traject waar je geen bereik hebt.
Het kan zijn dat er een stoorzender is, maar dan zou deze dan ook niet de aangeboden wifi verstoren?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De camping investeert in de wifi en wil dat natuurlijk terugverdienen. Het is zelfs zo erg dat je soms voor douchen moet betalen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het een heeft niks met het ander te maken,
maar op campings waar je niet apart voor de douche betaald
hoeft te worden is het
OF hartstikke duur
OF meestal een zooitje.
Wi-Fi is een optionele dienst die een camping kan aanbieden of niet. Soms moet je betalen maar er zijn tegenwoordig steeds meer hotels en campings die snappen dat dat eigenlijk niet heel slim is. Het feit dat je vraag stelt geeft dat eigenlijk ook aan: je zou verwachten dat het gratis is omdat het meer een eerste levensbehoefte aan het worden is.

Je zou aan de eigenaar kunnen aangeven dat je eigenlijk zou mogen verwachten dat het gratis is aangezien de meeste campings het tegenwoordig ook gratis aanbieden. Misschien overweegt de campingbaas dan om (in ieder geval jou) een gratis bonnetje te geven. Niet geschoten is altijd mis zullen we maar zeggen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk is het bereik op de camping zo slecht dat de eigenaar er een steunzender voor moest laten zetten. Dat kost (veel) geld, en dat wil hij wel terugverdienen.
Hij kan het ook gewoon bij het camping tarief rekenen. Dan betaalt iedereen er toch voor, maar in dit geval heeft hij de keuze aan jou gelaten.
Beter ook voor mij, want ik wil op vakantie beslist niet internetten, en dan hoef ik er dus ook niet voor te betalen.
10 jaar geleden
Je hebt ook vaak wifi spots van kpn op parken. Daar kan je met meerdere providers inloggen met je eigen gegevens. Ik weet dat als je kpn internet thuishebt dat je dan gratis gebruik kunt maken van kpn wifi spots.