Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom noemt iedereen elkaar G?

Ik lees overal op facebook "gast, ge zet gewn een G"
of "yow G, hedde da gistre oek gezien" enz.
Weet iemand wat ze ermee bedoelen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
13.2K
Poet
10 jaar geleden
Grabander?
niko
10 jaar geleden
klopt niet.niet iedereen noemt elkaar g.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

G is niks meer dan gangster, net als OG original gangster betekent. Rechtstreeks uit de (Amerikaanse) rap scene
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

G is een soort bijnaam van maat, net als bro enz. Dit gebruiken vooral minder jarigen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Soort straattaal inderdaad, je spreekt G uit als ''Dzjieeee'' Laten we zwemmen G
maar dat ''hedde da gistre oek gezien'' lijkt me meer plat, een beetje boers, , achtergoeks in plaats van straattaal, vaak gebruiken ze '' ja man '' ''je weet toch''

''G'' is ook als een einde van de zin zoals ''man'' ja man of ja G, en met hun manier van dialect een beetje Ghetto / gangster achtig klinkt het stoer.

Het is leuk om met je vrienden zo te praten maar niet als je met andere mensen gaat praten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankje, ik dacht al dat het iets te maken had met ghetto omdat ik er onlangs een liedje over hoorde, maar ik wou het zeker wete :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha oke, jongeren die het op straat gebruiken vind ik een beetje kansloos maar daar heeft iedereen een andere mening over

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding