Als je op fb kijkt, zie jij bij jou en je vrienden, (in het balkje waar ook de vind ik leuks staan) 6 vrienden staan, zijn deze willekleurig of niet?

Hier een iets duidelijke uitleg:
Als je op Facebook kijkt, zie je dat er onder je omslagfoto een balkje staat. Daar staan je gegevens, je vind ik leuks en je ?koppeling? naar je vrienden. Daar staan 6 foto's. Elke keer veranderen deze foto's. En nou is mijn vraag; Is dit willekeurig?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je vrienden staan daar willekeurige in. Willekeurige mensen die online zijn. Als er een vriend online is zou die voor aan staan. De vind ik leuks staan de 4 dingen waar van jij als laatst op vind ik leuk hebt gedrukt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik dacht juist dat alle vrienden die op je account klikken daar verschijnen
en ze wisselen steeds van plaats.
Nee, dat is niet willekeurig. Er zit een bepaalde logica in, maar ik zou je niet kunnen zeggen welk algoritme er achter zit.