Verstuurt facebook automatisch vriendschapsverzoeken zonder je dit weet?

Ik overweeg op facebook te gaan, maar heb wel eens meegemaakt dat ik vriendschapsverzoeken van iemand kreeg waarvan ik bijna zeker weet dat deze persoon dit niet gewild zou hebben. Ben ik er zelf baas over naar wie dit soort verzoeken gaan? En hoe zit dit met het adresboek wat facebook wil doorzoeken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
25.6K

Het beste antwoord

facebook koppelt het adresboek van het emailadres dat je koppelt aan je account. facebook stuurt niet ongevraadg vriendschapsverzoeken. wel kan het zijn dat iemand jou nog in zijn adresboek van zijn emailprogramma heeft staan, jou vervolgens op facebook als mogelijke vriend voorbij ziet komen en vervolgens zonder na te denken op de verzoekknop drukt.
11 jaar geleden
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
het adresboek van het emailadres, dat je opgeeft bij facebook wordt door facebook gematcht met haar gebruikers. zitten er onder de mensen, die je in je adresboek hebt staan, facebookgebruikers, dan zie je deze mensen voorbij komen als mogelijke vrienden. je kan er dan voor kiezen om niks te doen, of om een vriendschapsverzoek te sturen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Andersom kunnen ze jou dus ook voorbij zien komen als mogelijke vriend als jouw emailadres in hun adresboek staat en kunnen ze ervoor kiezen je wel of niet uit te nodigen. Maar als je dan vervolgens wordt uitgenodigd, hebben ze dat wel zélf gedaan. Facebook nodigt niet uit zichzelf mensen uit.

Andere antwoorden (2)

Je bent inderdaad zelf de baas over naar wie er vriendschapsverzoeken gaan. Maar je moet wel erg goed opletten. Als je Facebook al je e-mailcontactpersonen laat uitnodigen, dan ontvangen misschien mensen een verzoek die je liever niet had uitgenodigd. Voor het overzicht is het dus aan te raden om zelf handmatig mensen toe te voegen, en Facebook dus niet door je contactpersonen te laten zoeken.
bamibal
11 jaar geleden
Zolang jij je wachtwoord aan niemand anders geeft, en je niet aanmeldt op hotmail via facebook, zal dit niet gebeuren. Facebook kan niet zomaar mensen uitnodigen.