Is er prepaid mobiel internet verkrijgbaar, en wat kost dat?

We gaan op vakantie in Nederland maar op die plaats zit geen wifi, althans niet verkrijgbaar. Nu hoor ik van alles over dongels etc, maar is dit ook prepaid mogelijk, hoe duur is het dan en werkt het net zo goed als internet thuis? Ik wil er graag het nieuws op kunnen lezen, buienradar, goeie vraag etc.

Toegevoegd na 53 minuten:
Hoeveel Mb gebruik je bij normaal gebruik en is tv kijken via internet te doen en hoeveel Mb gebruik je dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Wat het kost kun je op de sites van diverse aanbieders lezen, maar voor ongeveer 15 euro heb je een USB dongle. Daar zit dan 5 ook nog 5 euro tegoed op.

Hoewel er vrijwel 100% dekking is voor mobiel internet in Nederland, zijn er toch blinde vlekken.

Het is goed om vooraf even via de link hieronder even te kijken of je niet toevallig in een blinde vlek zit en welke aanbieder je het best kunt nemen.

Toegevoegd na 1 uur:
TV kijken via prepaid internet zou ik NIET doen. Het mb gebruik is vooral van de beeldkwaliteit afhankelijk, maar schat ik in op 20mb per 5 minuten (youtube is dat ook ongeveer)

Zodra er bewegend beeld wordt gevraagd, gaat het hard met de mb's (en dus jouw euro's)
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt inderdaad een dongle aanschaffen, waarmee je mobiel kunt internetten. Die dongle komt in je laptop en via het 3G netwerk kun je internetten.
Vervolgens koop je er prepaid webtegoed bij. En kun je een bepaalde tijd internetten.
De dongle zelf schaf je ook aan. Er zijn diverse aanbieders. Een voorbeeld is Simyo, die eeen dongle aanbiedt voor E 25 en je kunt voor E 4 een dag internetten. Of je schaft een strippenkaart aan, kost E 25 en daarmee kun je 10 volle dagen internetten.
Je verbinding gaat via het 3G netwerk, dat zal in de praktijk wat trager zijn dan Wifi thuis. Maar het is wel goed te doen.
Succes er mee en fijne vakantie gewenst.

Toegevoegd na 1 minuut:
Informatie over de prepaid web oplossing van Simyo: http://campaign.simyo.nl/web-to-go.php