Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is ongeveer het IQ van de gemiddelde facebook gebruiker?

Kan natuurlijk niet heel precies beantwoord worden maar ik kan het via google/yahoo niet vinden en ik moet het weten voor school.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

dat zou je kunnen vergelijken met het gemiddelde 1q van europa want er zijn veel mensen die facebook gebruiken niet alleen hele slimme of minder slimme er zijn ook verschillende landen die er aan deelnemen en het ene land is slimmer als het ander ik zou zeggen dat het gemiddelde ongeveer 100 zou zijn want dat is ongeveer het gemiddelde van de mensen in nederland dan maar misschien moet je dat maar even googlen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is per definitie 100. IQ is een vergelijkende maat, waar het gemiddelde van een bepaalde populatie 100 is. De groep Faceboek gebruikers is een bepaalde populatie, ergo is het IQ 100
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo is IQ volgens mij wel bedoeld ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus als je als populatie neemt 'studenten wiskunde aan de universiteit in het 4e jaar', dan is hun IQ ook 100. Volgens jouw redenering dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, je leest niet goed. Als je groep studenten wiskunde als populatie neemt is hun gemiddelde IQ 100. Je kan dan ook niet vergelijken met anderen, zeg studenten natuurkunde, want die vallen buiten de populatie. En het is niet mijn redenering, het is hoe IQ gedefinieerd is over een populatie.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding