hoe vind je ip van een facebook vriend?

ik word gestalkt maar wil nu weten wie dat is want word er hellemaal gek van

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Helaas via facebook kun je niet zelfstandig het IP-adres van een "vriend" achterhalen.

En al zou je dat wél kunnen dan kun je er nog niets mee. Om een adres van een internet-aansluiting te koppelen moet je gegevens krijgen van de provider en die zijn alleen op te vragen door de politie of de inlichtingen diensten.

Je zult dus de medewerkers van facebook zelf in moeten schakelen.

Dit is wat facebook daar zelf over schrijft:

Als je pesterijen of ongepast gedrag op Facebook wilt rapporteren, maar geen account hebt of de inhoud niet kunt zien (bijvoorbeeld omdat iemand je heeft geblokkeerd), verstrek dan de onderstaande informatie om ons te helpen de door jou gerapporteerde inhoud te vinden.

Onthoud dat we je rapport pas verder kunnen verwerken nadat we de door jou gerapporteerde inhoud hebben gevonden. Je moet wellicht eerst een vriend met een Facebook-account vragen je te helpen de onderstaande informatie te vinden. Daarna kun je dit formulier invullen: https://www.facebook.com/help/contact/274459462613911

De beste manier om ons te helpen de aanstootgevende inhoud te vinden, is door de link (URL) naar de door jou gerapporteerde inhoud door te geven. Je krijgt de link als volgt:

Klik op de datum- of tijdlink in het bericht of de reactie
Kopieer de link in de adresbalk

Als je de link naar de inhoud niet kunt verstrekken, kunnen we de inhoud wellicht vinden als je zo veel mogelijk van de onderstaande informatie doorgeeft:

Een link naar het profiel, de pagina of de groep op Facebook waarmee de door jou gerapporteerde inhoud is gemaakt, en de tijd en datum waarop de inhoud is geplaatst
Een screenshot van de aanstootgevende inhoud. De screenshot moet indien mogelijk het volgende bevatten: de naam van de persoon, pagina of groep die de door jou gerapporteerde inhoud heeft gemaakt, en de tijd en datum waarop de inhoud is geplaatst.