Is de tijd-aanduiding op een emailbericht plaatselijke tijd?

Als je een email krijgt van de andere kant van de wereld, met zeg 8 uur tijdsverschil. Is de tijd die vermeld staat op het ontvangen bericht het moment van versturen aldaar of is dat aangepast aan onze tijdrekening?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

In de headers van de email staat de plaatselijke tijd van de plaats waar het verzonden is, met daarbij de tijdzone. Jouw email-programma zet dat dan om naar jouw plaatselijke tijd.

Voorbeeld, ik kreeg een mail waarin deze datum/tijd staat:

Date: Wed, 19 Sep 2012 09:58:34 -0600

Maar in de webmail zie ik dat het om 17:58 binnenkwam, omdat die -0600 tijdzone GMT-6 is, en wij nu op GMT+2 zitten vanwege de zomertijd. Natuurlijk werkt dit allemaal alleen als alles goed ingesteld staat en de mailprogramma's zich houden aan de standaard.