Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet ik php installeren?

Ik heb windows XP 32bit. Ik vind de download sites van php en die apache server onoverzichtelijk en heb geen idee wat ik moet downloaden. Ik gokte op php 5.3.3.tar, maar nu zit ik met een file die ik niet kan openen... Kan iemand me uitleggen hoe en wat ik moet installeren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

PHP installeer je doorgaans op een webserver en meestal is dit er eentje met Linux / Apache / MySQL en PHP. Een zg. LAMP server naar de afkorting hiervan.

Wil je PHP gebruiken met een hosting account dan staat PHP doorgaans al geinstalleerd op de server van de provider (tenzij het een Windows server is zonder PHP).

Als je met PHP wil stoeien op je eigen Windows XP computer kun je ook de Windows PHP versie downloaden (zie bronlink).

Tenzij je Windows geconfigureerd hebt als webserver zal je daarmee geen PHP pagina op het internet krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De .tar moet je niet hebben, dit is voor Linux en jij geeft aan dat je Windows XP hebt.

Wat het makkelijkste is in WAMP installeren. Deze kun je downloaden van www.wampserver.com.

Wamp installeert apache, php (incl. CLI) en mysql met de juiste extenties en SO's. Simpeler als Wamp kan niet.

Als alternatief voor Wamp heb je ook Xampp.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding