Kan ik mijn computer opdrachten laten uitvoeren terwijl ik weg ben?

Is het volgende mogelijk: kan je een pc zo instellen dat hij om 11h vanzelf opstart, vervolgens scan met antivirus, vervolgens schijfopruiming en defragmentatie. Na deze taken mag hij op slaapstand en om 18h mag hij weer aan. Om vervolgens 2 programma's te openen...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@warreb, uw voorstel is handig om programma's automatisch te openen, maar dan zit ik nog steeds met enkele problemen. Mijn pc kan niet ingesteld worden zodat hij automatisch opstart en inlogt. Volgend probleem is; je kan wel een programma openen maar je kan in dat programma dan weer geen taak laten uitvoeren... (zoals start fragmentatie of inloggen)
én het programma dat ik automatisch wil laten opstarten, wil dan weer niet lukken. Ik denk dat dit dan weer komt omdat het door administrator moet worden uitgevoerd.

Het beste antwoord

Ik denk als je deze manier wat tweaked dat het op zich wel mogelijk kan zijn:
http://www.howtogeek.com/howto/30758/make-your-pc-shut-down-at-night-but-only-when-youre-not-using-it/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is al goed op weg maar hoe kan ik mijn pc automatisch uit slaapstand halen? Of nog beter zou zijn automatisch aan laten gaan wanneer hij volledig af staat.

Andere antwoorden (2)

De task scheduler heeft een optie om indien nodig op te starten voor het uitvoeren van een taak, en daar na weer af te sluiten. Je moet wel testen of dit werkt, want dat doet het niet op iedere PC. Om de scheduler te laten werken moet de account die je gebruikt met een password beveiligd zijn. Ikzelf heb nog XP en gebruik geen password. Daarom laat ik de scheduler onder 'Administrator' account draaien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En er is eventueel nog het alternatief om een timer te zetten op je stopcontact, zodat om 11 uur de stroom erop springt. Als je dan zorgt dat de computer automatisch inlogt en opstart met een bepaalde taak, ben je er ook... "the hard way"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Probleem is (volgens mij) dat de computer hierdoor niet start.
Je moet dan nog steeds de startknop indrukken.
Dat is weer te realiseren met een diodebrug met een relais en een condensator in serie, en dat relais de startknop laten (kort)sluiten.
Reddie
10 jaar geleden
En dan is er nog het uitschakelen. Dat gebeurt met dezelfde schakeling die ik al schetste. Maar dat wil je niet als je toevallig nog aan het computeren bent.
Voor iedere oplossing is er wel een probleem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt in je BIOS daar vaak een instelling voor vinden "Boot on Power Up". Zodra hij stroom krijgt, gaat hij dan opstarten.
Uitschakelen zo (heel bot) ook met de timer kunnen, maar kan ook (eventueel via een scheduled job) "shutdown.exe" aanroepen, of eventueel zoiets gebruiken:
http://www.pcwintech.com/simple-shutdown-timer
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de tips allemaal, ik zal ze allemaal eens proberen en ik geef hierover nog feedback