Hoe met Visual Basic bestanden overschrijven.

Ik wil met visual basic een bestand uit een directory kopiëren en in een andere directory het bestand met dezelfde naam overschrijven met dit bestand.
Hoe moet de code eruit zien hiervoor?

Stel:
Bestand 1 "C:\Test.txt" moet bestand 2 "C:\TestMap\Test.txt" overschrijven.
Hoe moet de visual basic code eruit zien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

System.IO.File.Copy(bronbestand, doelbestand, True)

Toegevoegd na 25 minuten:
De laatste parameter (boolean) staat voor het overschrijven. Als je voor True False invult, wordt het bestand NIET overschreven, net als wanneer je de laatste parameter weglaat.

Toegevoegd na 41 minuten:
Voor vbscript:

Const OverwriteExisting = TRUE

Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
objFSO.CopyFile "C:\FSO\*.txt" , "D:\Archive\" , OverwriteExisting
rose