Stel dat ik een site wil laten bouwen á la Marktplaats. Of Tweedehands. Aan welk prijskaartje moet ik dan ongeveer denken?

Een klein broertje van genoemde sites. Met aanzienlijk minder items.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (4)

Reken op een ton ontwikkelkosten en hetzelfde bedrag per jaar voor de servers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Marktplaats lijkt een oldschool php site maar zit programmatechnisch veel vernuftiger in elkaar dan je op het eerste gezicht denkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
let wel: er wordt 'een klein broertje' gevraagd.
Als je geen grappen als locatiegebonden zoeken, catagorieen, geavanceerd zoeken, betalingssystemen, ingewikkeld accountbeheer, waarderingspunten en biedingen enzovoorts wilt kun je met phpbb al een heel eind komen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet alleen bouwen maar ook afhandeling en procedures. Wat als 2 bieders elkaar gaan bedreigen. Wat als er sprake is van heling? Het is niet alleen de techniek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Strafrechtelijke procedures m.b.t. heling hebben niks met de ontwikkelingsprijs te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er moet een procedure worden ontwikkeld om dit af te handelen. Het ipadres van de heler moet worden doorgegeven etc. Dit is wel van invloed op hoe de programmatuur in elkaar steekt.
Het aantal items is niet relevant. Het gaat om de software die het platform draait. Een handig programmeur kan iets dergelijks in een paar uur opzetten. Er zijn standaard scripts voor beschikbaar. Dus als je een vriend hebt die handig is met programmeren kan hij het in een weekje in elkaar knutselen waarschijnlijk. Onder de 1000 euro moet het zeker te regelen zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
bv http://open-classifieds.com/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook gewoon kant en klare webshops huren die jij geheel naar je eigen smaak kunt aanpassen en je zet er de artikelen op die jij wilt verkopen. Dus geen geklooi, je kunt eigenlijk meteen aan de slag, support zit normaal gesproken inbegrepen in de prijs.
Ik raad je wel aan als je dat gaat doen, om goed prijzen te gaan vergelijken want er kan een zeer groot verschil in prijs zitten, ook heel goed de regels van dat bedrijf checken want er kan bij de minder oprechte verhuurders een grote adder on het gras zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk alle site programmeurs kunnen programeren. Ze maken alles. Dus niet alleen tweedehands website. Ga eens google naar programmeurs, ik schat een prijs rond 100-200 euro. Met niet al teveel gadgets net genoeg. Ook moet je niet vergeten dat er veel site's zijn die webshops met codes en al verkopen.

http://www.mijnwebwinkel.nl/

Maar daar kunnen mensen niet hun zoekertje op plaatsen. Je moet zelf de zoekertjes plaatsen.