Hoe plaats ik een snelkoppeling op mijn bureaublad?

En dan bedoel ik niet een snelkoppeling van een document maar ik heb een link in een mail en die wil ik graag op mijn bureaublad zetten zodat ik er steeds snel bij kan en niet steeds de mail op hoef te zoeken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
19.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wilde ik ook voorstellen Horlepiep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Horlepiep, maak er even een antwoord van ipv reactie, de overige opties lukken bij mij niet en dit is wel een goede oplossing.
rose
13 jaar geleden
Roadrunner, waarom lukt het slepen niet? Dat is toch de eenvoudigste oplossing!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rose, waarom het niet werkt weet ik niet maar het werkt echt niet.

Antwoorden (7)

Je kunt de link vanuit je mailtje naar je bureaublad slepen.

Toegevoegd na 7 uur:
Ik zie hier een min, maar het werkt toch echt zo. Gewoon met je muis naar het bureaublad slepen en windows maakt er wel een snelkoppeling van.

Toegevoegd na 2 dagen:
Zorg dat allen je mailclient open staat (of je browser , als je met webmail werkt), niet gemaximaliseerd, zodat je een stuk van je bureaublad kunt zien.

Selecteer de link, ga er met je rechtermuisknop ingedrukt op staan (let op dat de hele link geselecteerd blijf) en sleep de link naar je bureaublad.
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De min is niet van mij overigens maar het slepen werkt echt niet. Geprobeerd met zowel links als rechts. Ik dacht nl. ook dat het zo werkte maar kreeg het neit voor elkaar, twijfelend aan mijn eigen verstandelijke vermogens dus de vraag hier maar neergezet.
rose
13 jaar geleden
Wat vreemd, bij mij werkt het prima. Welk besturingssysteem gebruik je, en welke mail-client?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Office Outlook, Windows 7
je kan op je bureaublad rechtermuis knop doen, en dan 'Nieuw' > 'Snelkoppeling' en dan bij 'Geef locatie item op:' geef je de site aan waar je naar toe wilt gaan. en dan volgt het vanzelf..

Succes

Toegevoegd na 2 minuten:
ik dacht dat je een site wou, maar ik denk dat dit ook wel met een mail wil :-)

nogmaals
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een link zeg je? Kopieer het Internet explorer icoontje van je desktop, zodat je er twee heb.
Klik met de rechtermuisknop op het icoontje, je krijgt nu de eigenschappen.

Achter Target staat de plek waar je internet explorer staat, bij mij is dat:
"C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe"

Tik hier nu achter de locatie op internet waar je standaard snel naar toe wilt kunnen, bijvoorbeeld:
http://www.goeievraag.nl (zorg er wel voor dat er een spatie tussen de eindquote van de explorer.exe en je link zit).

Klik op apply en klaar.
(zie afbeelding).

Maar eigenlijk kan het nog veel makkelijker door je link gewoon in je favorieten op te nemen.
Ga naar de website, ga boven in beeld naar favorieten, toevoegen en klaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De link openen in je browser en dan het icoontje voor de http:// slepen naar je bureaublad, en dan naam ff wijzigen in een korte naam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sleep de link met je rechtermuisknop ingedrukt naar je bureaublad. Knop loslaten en kiezen wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Als ze een snelkoppeling wil kan ze toch gewoon met de linkermuisknop slepen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je weet je dan nog niet. Het kan ook kopieren of verplaatsen zijn.
Met de r.muisknop krijg je de keuze en kan je kiezen. Dat 'ziet' je wat er gebeurd.
rose
13 jaar geleden
Toch niet met dit specifieke geval? Verplaatsen zal windows de link niet, hij zal een 'kopie' van de link op het bureaublad zetten, wat je ook wilt, je wilt immers niet een snelkoppeling naar de link in het mailtje, maar naar de linklocatie. Het resultaat is in ieder geval een snelkoppeling naar de lokatie op het web.
Ga naar start -> zoek het programma dat u als snelkoppeling wilt gebruiken -> je neemt het vast (linkermuisknop) en sleep het naar je bureaublad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het programma selecteren met rechter muisknop.
Uit het keuzemenu kiezen...... snelkoppeling maken en klaar is kees.