JavaScript wordt het meest gebruikt. Gevolgd door Python, Java en Go.
Althans volgens de Google Search Trends.
Volgens de TIOBE Programming Community-index staat Java bovenaan. Gevolgd door C en Python.
En volgens de ‘Developer Survey Results 2019’ van Stackoverflow is dit de top vijf: JavaScript, HTML/CSS,SQL, Python, Java.
HTML is echter niet ‘Turingvolledig’: dit betekent dat niet elke berekening of gegevensbewerking die geprogrammeerd kan worden, hierin geprogrammeerd kan worden.
GitHub, de website voor het delen van codes die wordt gebruikt door miljoenen ontwikkelaars over de hele wereld, vermeldt ook dat JavaScript de meest gebruikte programmeertaal is, gevolgd door Python en Java.
SimonV