Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat heb ik nodig om een text-based pet breeding game te coderen?

Net zoals online paardenspellen of hondenspellen waarbij genetica een rol speelt.

Welke talen zijn zowiezo nodig?
Heb ik meteen een domeinnaam nodig? (ik neem aan van niet)
Op welke programma moet ik werken? (Brackets, unity?)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat moet ik mij voorstellen bij een textbased breeding game? Is dat zoiets als een adventure van vroeger waarbij je opdrachten als tekst in moest geven?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, voorbeelden van wat ik bedoel is equino, myhorsez, flightrising, dynastydog, hetpaardenspel.nl ik dacht dat dat ook een vorm van textbased was.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Als het text-based is, zou je het goed met HTML en Javascript kunnen doen. Een goede editor daarvoor is Visual Studio Code (niet te verwarren met Visual Studio). Je kunt de code eerst gewoon in je browser testen zonder een domeinnaam nodig te hebben. En als je een gratis domeinnaam wilt, op een website http://freesubdomain.org/ kun je een gratis subdomein krijgen (jouwnaam.website.tk bijvoorbeeld)
Als je nog geen HTML en/of Javascript kunt, dit zijn een paar (engelstalige) websites om het te leren:
https://www.khanacademy.org/computing/computer-programming
https://www.w3schools.com
https://www.codecademy.com
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing